Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.4.2007, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
Ivanbeliu | 5.5.20070:14
Dobrý den,
chci se zeptat, u procesoru AMD Athlon 64 X2 5600 máte v cenovém přehledu uvedenou L2 cache 2x1 MB a v sestavě jen 2x512 kB. Který údaj je správný?
U základní desky Gigabyte GA­-M59SLI­-S5 2 PCIe x16 sloty, v nedávném testu Computeru jsou uváděny dokonce 3 sloty PCIe x16. Jedná se o revizi 1.0. Je to nějaká novinka?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4737) | 6.5.200716:50
U Athlonu 5600+ je správný údaj 2×1MB. Co se týče té desky Gigabyte, tak ta má tři sloty PCIe vzhledu x16, ovšem ten třetí ve skutečnosti funguje jako x8 slot a nikoli jako x16 ­(ačkoli tak vypadá­).
Odpovědět0  0
nooone | 30.4.20077:51
Zajimalo by mne, proc je jednou tenhle zdroj oznacen zelenou barvou a hned radek pod tim je ten samy zdroj oznacen cervene ???
Odpovědět0  0
mccase69 (2) | 28.4.200717:43
U sestavy do 15000 je grafika X1950pro a ta má doporučený zdroj 400W.Tady doporučujete 350W,sice je to kvalitní Fortron se dvěma 12V větvema ale nevím.Teď zrovna řeším dilema s novou sestavou a zrovna tyhle komponenty mě zajímají tak mi prosím někdo napište názor.
Odpovědět0  0
PachezZ (4) | 28.4.200719:56
Enermax Liberty EL400AWT , cena +­/­- 2000, odpojitelny kabely, tichouckej... a hezky magnetky v baleni :D
Odpovědět0  0
luco7 (8) | 28.4.200710:26
bry den
na zaciatku zostavy do 20000 aj 30000 mate zle oznacene procesori jedna sa o 6320 a 6600 mate oznacene ako 2 MB myslim ze maju 4 MB cashe. ­(teda polkial to znamena cashe­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4737) | 28.4.200716:47
Ano, je to cache a skutecne tam je chyba, opraveno, diky.
Odpovědět0  0
marradPC | 27.4.200722:34
Dobrý den,
proč všude používáte MB Gigabyte.Ano taky jsem četl o jejich ­"papírovém­" výkonu ale kdykoliv jsem je použil tak vždy moc velká spokojenost nebyla....
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4737) | 28.4.200710:10
Co jsem stavel pocitace s deskami Gigabyte, tak s hardwarem jako takovym nikdy problemy nebyly. Silene je jen jejich CD s ovladaci, ze ktereho se ty ovladace nekdy dost blbe instaluji.
Odpovědět0  0
Arc4173c7 | 28.4.200721:45
U té desky Gigabyte GA­-M55S­-S3 za 2000Kč není uzamčena PCI na 33 MHz, takže to není bohužel ideální pro OC. Ale pořád vyjde lépe, než ta ASUSka. Jinak Gigabyte GA­-965P­-DS3 je podle mě nejlepší koupě v poměru cena­/výkon a spolu s DS4 mají kvalitní BIOS a dobré možnosti OC. První deska od Gigabyte pro 570SLI GA­-M57SLI­-S4 taky velmi dobrá volba, až na pasivní chlazení chipsetu..
Takže si rozhodně zaslouží být v top five MB manufacturers in the world, jak pějí na svých stránkách.)
Odpovědět0  0
adi | 27.4.200718:28
Netuším jestli se to tu už neřešilo, ale když chci dle ­"Průvodce ...­" postavit PC, kam mi coby pražákovi autor doporučuje ­(CPU, board, RAM, DVD­/CD mech., zdroj­) jít nakupovat ?
Odpovědět0  0
ppleva (17) | 27.4.200715:12
Tak jsem se ukliknul a dal jsem za 5 misto obvykle 1 :­-­( Tyto pravidelne prehledy jsou vyborne! A uplne nejlepsi jsou tradicni posledni dve vety clanku :­))
Odpovědět0  0
PachezZ (4) | 27.4.200716:52
No me az tak dobrej neprijde... Hodne veci je tam doporuceno pomerne neobektivne. napriklad mys ci klavesnice, autor podonych prehledu by se imho mel oprostit od toho ze nema rad bezdrat a doporucit jak variantu bezdratovou tak dratovou. A doporucovat k sestave za 30000 mys za 300 mi taky neprijde vhodny, vzdyt za cenu kolem 600 se daji sehnat mnohem pouzitelnejsi mysi... To samy jak vsude doporucuje TT Mambo, sice mambo mam protoze se mi libi ale co treba Akasa Zen ­- jedna z nejkvalitnejsich skrini v tyhle cenovy kategorii... Takovych veci by se tam jiste naslo vic...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4737) | 27.4.200718:29
Prave proto, ze klavesnice, mys a podobne komponenty jsou soucasti, kde kazdemu vyhovuje neco jineho, neni jim v clanku venovan velky prostor a jako zaklad je pouzita nejaka levna postacujici alternativa s tim, ze zde zadna doporuceni moc nedavam. Kdyz dam do sestavy za 30000Kc mys za 300Kc, spouste lidi se to nelibi, ze je to slabe, kdyz za tisicovku, pak se zase ozvou lide, ze ne kazdy potrebuje super mys na hrani, atd... Proto jsou tyto komponenty oddeleny ve shrnovaci casti, a soucet cen pak dava prehled o tom, kolik by takova zakladni konfigurace mohla stat. Jinak, toto je zmineno v clanku, takze staci trochu lepe cist.
Odpovědět0  0
carrera.rapidaa | 27.4.200713:06
Zdravím všechny,
mám problém s výběrem MB pro socket AM2, chtěl jsem ASUS M2N­-E s chipsetem 570 Ultra ale pak jsem zjistil, že je problém nastavit napětí pamětí na 2V které chtějí kingston hyperX s frekvencí 800 MHz, časování Low­-Latency CL 4 ­(4­-4­-4­-12­)pro svůj provoz. Takže jsem hledal náhradu a moc toho není, MSI s tímto chipsetem topí, gygabyte se nedělá, a abit v ostravě nikdo neprodává. Takže přemýšlím o desce asus M2A­-MVP která je i tady doporučená, ale nevím jak je na tom chipset 480X s teplotama a přetaktováním, máte někdo zkušenosti s touto deskou a nebo mi doporučíte nějakou jinou pro athlon X2 a radeon x1950pro??? Díky CR
Odpovědět0  0
mccase69 (2) | 27.4.200716:00
Mě taky čeká stavba nové sestavy ale vzhledem k tomu že na desce se nemá šetřit­(minule mě vytrestala BIOSTAR­)tak jdu do Asus M2N­-SLI Deluxe.Je sice o 800 dražší než Asus M2N­-E ale možnosti má fakt DELUXE
Odpovědět0  0
llib (14) | 27.4.200712:49
U doporučované thermalcake Mambo by bylo dobré upozonit na fakt že při některých komponentách je ta case naprosto nevhodná, jelikož dvířka předního panelu jsou proláknutá dovnitř a pokud máte např. panel ze zvukové karty­(jako u některých balení X­-Fi­) tak nezbývá než dvířka buď zcela odstranit anebo riskovat jejich poškození, každopádně pak naprosto neslouží svému účelu. Samozřejmě je pravda že by si to člověk měl skontrolovat a konfrontovat se svými komponentami, ale přesto by to u doporučovaného modelu bylo dobré uvést.
Odpovědět0  0
rja73 (78) | 27.4.200713:10
To je pravda a vůbec by měli být kupující opatrní v případě skříní s krycími dvířky na předním panelu. Vadí to téměř vždy ­- třeba při instalaci fan­-control panelu. Nebo pokud se vám přivírají zrovna v okamžiku, když vyjíždí šuplík od mechaniky.
Odpovědět0  0
PachezZ (4) | 27.4.200716:43
Navic jak autor píše ­"tichý ventilátor­" tak to není moc pravda, na 12V řve jak ­-píp­- , na 5V už běží poměrně hezky... ale za tu cenu je to dobrá bedna, sám ji mám v kombinaci s Enermax Liberty 400AWT
Odpovědět0  0
llib (14) | 27.4.200717:18
Nevím, osobně si zatím na hlasitost nemám důvod stěžovat, oproti tomu co jsem měl předtím tak rajské ticho­(ačkoliv tam jsem ani ventilátor v case neměl­).
Odpovědět0  0
Lukáš Tvrdý | 27.4.200711:37
Zdravím,
potřeboval bych poradit, jdu do nového PC, ale s výběrem komponentů jsem si jistý jen CPU ­(C2D E6420­) a RAM ­(2GB,DDR2,800,Geil nebo Kingstone­) s výběrem základní desky a grafiky mám problém. Od základovky čekám dobré taktovací schoposti, slušnou výbavu i rozšiřitelnost. S grafikou váhám, chtěl jsem pořídit desku s SLI a ČASEM pořídit druhou GeForce, ale na netu se dočítám,že výkony SLI nejsou žádná sláva a že jedna silnější karta je víc než dvě slabší v SLI. Variantu se dvěma GF7...SLI jsem zavrhnul. Jediná možnost v mé cenové relaci ­(do 5000,víc za ni nedám­) byla Radeon X1950PRO. Blíži se však příchod nové generace Radeonů HD2000, která má být vyráběna 65nm technologií, tudíž předpokládám s menšími náklady, menší cenou a menší spotřebou než nejlevnější GF8800. Právě ted stojím před otázkou, jestli 1­-2 měsíce počkat a netrpělivě vyhlížet nové Radeony,nebo jít do jistoty v podobě X1950PRO. A co SLI nebo CrossFire, mám je zavrhnout úplně? Benchmarků a výkladů o ­"teoretickém­" nárustu výkonu je na netu dost, ale kdo z vás má doma funkční SLI­/CrossFire a jak je to teda s výkonem v praxi? Pokud bych do budoucna předpokládal zdvojení karet, musím tomu už TEĎ přizpůsobit základní desku a taky investovat do hodně kvalitního zdroje. Můžu pomocí koupě druhé karty do SLI­/CrossFire dohnat technologický pokrok, nebo bude lepší zase za rok vzít 5000 a vyměnit starou kartu za novou? Díky za každou radu a za hezký článek :­-­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4737) | 27.4.200712:29
Osobně bych se na SLI a CrossFire vykašlal. Pokud budete mít štěstí a ovladače umožní oběma kartám navýšit výkon, dobře. Pokud s tím ale hra bude mít problémy, můžete mít i nižší výkon. Proti mluví také cena, která je prostě u jedné karty ­(co má výkon dvou slabších karet­) nižší. O něco nižší by měla být i spotřeba, tudíž i menší nároky na zdroje. Můžete se chlubit, že máte dvě grafiky v počítači, což asi není to co chcete. Neříkám SLI a CrossFire úplně zavrhnout, ale jedna výkonnější grafika bude mít o trochu lepší vlastnosti ­(mírně nižší cena a spotřeba, mírně vyšší výkon­).
Co se týče desky, ideální bude chipset Intel P965, desky typu Gigabyte GA­-965D­-DS3 ­(příp. DS4, DQ6­) nebo Asus P5B ­(příp. Deluxe­) nebo asus Comando.
Odpovědět0  0
snajprik (1600) | 27.4.200712:57
Prva rada je, že na SLI­/CrossFire zabudni
momentalne su super ceny, a odporučam ti kupiť teraz PC.
K zdroju, dnešne zostavi sa hravo vmestia do 200W, certifikovaný fortron 400W je kvalitny učinny tichy, lacny a bohate stači aj na výkonne GPU a CPU,
k matičnej jednoznačne Gigabyte GA­-965P­-DS3P pomer vykon­/kvalita­/cena bezkonkurenčná.
Ku grafickej, neviem čoho si fanušik ak ATI 1950PRO ak NV tak 8800GTS ak si fanušik vykon­/cena tak
VGA GF PCX7800GT za 2800Sk, http:­/­/e­-shop.jantar.sk­/?cmd=tovar_detail&product=4045
to už zaleži čoho si fanušik, všetky riešenia poskytuju maximalnu kvalitu pri hrani.
Ale ak chceš čakať s kupou, tak musiš si počkať do jula, potom budu ďalšie výrazné zľavi.
Odpovědět0  0
krako-nos | 30.4.200723:51
Poslouchej, nauc se i­/y, janosiku.
Pak tady vypadas jako rozumujici analfabet, ty jeden zostavi a zľavi... To by nenapsal ani Mongol, takovou kravinu.
Odpovědět0  0
dement | 5.5.20071:10
Ta cena je bez DPH, s DPH je to 3414 Sk.
Odpovědět0  0
rja73 (78) | 27.4.200711:11
Je pekny se bavit o spotrebach, ale nikde se clovek nedovi spotreby GK. Myslim, ze by to mela byt povinnost vyrobcu toto uvadet.
Odpovědět0  0
Tomik_1 | 27.4.200711:50
Jo, také mi u grafických karet chybí TDP. U procesorů je to hezky vypsané. To je asi jediná výtka k článku.
A mám jeden dotaz. Někde jsem četl, že AMD uvádí TDP jako maximální a Intel jako průměrnou hodnotu. Tzn. že u Inteláckých CPUs může být celková spotřeba ještě vyšší.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4737) | 27.4.200712:17
U grafických karet se spotřeba zpravidla neuvádí, i když u nových karet mainstreamu a low­-endu ­(GeForce 8500, 8600, ATi Radeon 2600­) jsou spotřeby známy. Co se týče TDP u procesorů, to spíš byla pravda v minulosti. Osobně jsem to neměřil, ale nové procesory AMD jsou prý u některých kousků schopny své TDP překonat ­(což by neměly­), nové procesory Intel naopak své TDP ani nedosahují ­(v době Pentií 4 nebyl až tak velký problém v nejvyšším zatížené ­"typické TDP v zátěži­" překonat­).
Odpovědět0  0
dement | 5.5.20070:54
TDP nekterych grafaren ­(neovereno, berte s rezervou­):

GF 7300GT 400 MHz ­/ DDR2 128 MB ­- 16W
GF 7300GT 520 MHz ­/ DDR3 256 MB ­- 19W
GF 7600GS ­- 27W
GF 7600GT ­- 36W
GF 7900GS ­- 45W
GF 7900GT ­- 48W
GF 7950GT ­- 61W
RX 800 ­- 37W
RX 1300Pro ­- 31W
RX 1300XT ­- 29W
RX 1600Pro ­- 41W
RX 1650Pro ­- 45W
RX 1650XT ­- 55W
RX 1900GT ­- 75W
RX 1950Pro ­- 66W

Nekde jsem ale videl celkove spotreby sestav s Radeony, ktere vypovidaji o vyssich spotrebach techto karet ­(zejmena RX 19*0*­), nez uvadim zde. Tak nevim ...

Jeste k sestave s nizkou spotrebou: co tak MB s chipsetem ATI Crossfire 3200, GF 7300 GT 520 MHz ­/ 1400 MHz DDR3, Athlon64 3500+ EE SFF 35W ? Tohle by se spolu mohlo vejit do 65­-70W TDP ­(nevim presne, kolik zblajzne chipset, ale pry malo :­-­), cena plus­-minus stejna jako drazsi VIA, vykon ­(zvlast graficky­) by byl v porovnani s resenim VIA nekde uplne jinde.
Odpovědět0  0
Bobek.Azbest | 27.4.200710:45
Jenom detail ­- v tabulce uváděný Celeron D 352 není 3.06GHz, ale 3.2GHz.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4737) | 27.4.200712:19
Hloupá Copy&Paste chyba, za pár minut by to již mělo být opraveno. Děkuju za upozornění.
Odpovědět0  0
wr | 27.4.20079:18
Ty lepsi kondenzatory ma i DS3 ­- z textu se zda, jako by je mel az vyssi model DS4.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4737) | 27.4.200712:23
Ano, máte pravdu.
Odpovědět0  0
PachezZ (4) | 27.4.20076:59
Docela mi tam chybi chladic CM GeminII ­- za slusnou cenu dobrej vykon, je pravdou ze ne do kazdy skrine se v kombinaci s konkretni deskou vleze...
Odpovědět0  0
snajprik (1600) | 27.4.20076:29
Pekne, trochu my tam chybaju zaujimavosto ako LCD LG 22­" 6800Kč alebo gforce 7800 GT za 2000Kč tiež CPU E4300 za 2600Kč viem že to niesu Cool sučiastky, ale poskytnu ten isty vykon za lepšiu cenu :)
Odpovědět0  0
Ivoss (67) | 27.4.20072:19
Daleko důležitější parametr u těchto skoro stejných mechanik by byl seznam ochran, s kterými si dokáží poradit.
Odpovědět0  0
rja73 (78) | 27.4.200711:06
.. a ja mel dosud za to, ze prolomeni ochran je veci sw !?
Odpovědět0  0
DavidT69 (3) | 27.4.20070:22
Jakeý je výkonostní rozdíl mezi DDR2 667 CL3 a DDR2 800 CL4 na CPU AMD? Děkuji
Odpovědět0  0
Ivoss (67) | 27.4.20072:17
To vím přesně. Těžko měřitelný.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.